google-site-verification=MFQSoSQpLErATECveP9tGSQ7w_yWJo_MLXwz1oshCoA

روانکده

روانکده

روانکده

روانکده

«من نمی‌توانم فوتبالیست بشوم. قوی نیستم». «حتی نمی‌توانم نمره‌های خوب بگیرم. خیلی بدبختم.»
 
اگر این جملات برایتان آشناست و کودک شما اغلب به نوعی فکر می‌کند و حرف می‌زند که حاکی از اعتماد به نفس ضعیف او است، شما تنها نیستید. والدین در همه جای دنیا دیر یا زود مجبور هستند با مسائل اعتماد به نفس کودکشان روبرو شوند.
در این مقاله به شما می‌گوییم که اعتماد به نفس چیست و چگونه می‌توان با فعالیت‌هایی برای کودکان این حس را در آن‌ها تقویت کرد. 

 افزایش اعتماد به نفس در کودکان، هشت فعالیت ساده

اعتماد به نفس چیست؟

در علم روانشناسی، اعتماد به نفس به عنوان ارزیابی ذهنی یک فرد در مورد خودش تعریف می‌شود. به عبارت ساده، اعتماد به نفس آن چیزی است که درباره خود فکر می‌کنیم. بنابراین اینکه کودک شما درباره خودش چه فکر می‌کند چه اهمیتی دارد؟ به هر حال آن‌ها فقط بچه هستند! البته شاید. اما کودک شما روزی بزرگسال می‌شود و اینکه نسبت به خود چه احساسی دارد در تصمیماتش نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کند.
درجه اعتماد به نفس یک کودک می‌تواند بالا یا پایین باشد. کودکان با اعتماد به نفس سالم حس مثبتی نسبت به خود دارند و اطمینان بیشتری دارند، برخلاف کودکان با اعتماد به نفس پایین که می‌تواند تاثیری منفی بر انتخاب‌های آن‌ها در زندگی داشته باشد.
بااینکه درجه اعتماد به نفس ممکن است بر موفقیت کودک در تحصیلات تاثیرگذار باشد یا نباشد، اما در میزان شادی و رضایت آن‌ها بدون شک موثر است.
=
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • ۱۲۵ نمایش
  • ali kavyani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی