google-site-verification=MFQSoSQpLErATECveP9tGSQ7w_yWJo_MLXwz1oshCoA

روانکده

روانکده

روانکده

روانکده

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل ادا می شود: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

 

 
  • ali kavyani

بیماری SMA

۲۴
مهر

آتروفی نخاعی عضلانی، یک بیماری ژنتیکی است که در آن فرد نمیتواند حرکات عضلات خود را به دلیل از دست دادن سلول های عصبی در نخاع و مغز استخوان کنترل کند.

  • ali kavyani

بدن ما از ۷ چاکرا تشکیل شده است که هر کدام رنگ خاصی منحصر به خود دارند. در واقع نوسانات این چاکراها که تعیین کننده دستاوردهای معنوی هستند باعث جذب ما به رنگ های خاصی می شود.

  • ali kavyani

 

 

دیدن زلزله شدن و لرزیدن خانه در خواب بسته به اینکه زلزله خفیف با سیل باشد یا شدید با طوفان و اینکه شما از زلزله آسیب ببینید و یا سالم بمانید ، لرزیدن خانه و خراب شدن آوار بر روی خانواده می تواند تعبیرهای متفاوتی باشد. 

 

 

 

  • ali kavyani

کیک اسفنجی را می‌ توان مادر کیک‌های تزئینی نامید.کیک اسفنجی به تنهایی طعم خاصی ندارد لذا با افزودن پودر‌ کاکائو این کیک را طعم‌ دار می‌کنند.

طرز تهیه کیک

  • ali kavyani
«من نمی‌توانم فوتبالیست بشوم. قوی نیستم». «حتی نمی‌توانم نمره‌های خوب بگیرم. خیلی بدبختم.»
 
اگر این جملات برایتان آشناست و کودک شما اغلب به نوعی فکر می‌کند و حرف می‌زند که حاکی از اعتماد به نفس ضعیف او است، شما تنها نیستید. والدین در همه جای دنیا دیر یا زود مجبور هستند با مسائل اعتماد به نفس کودکشان روبرو شوند.
در این مقاله به شما می‌گوییم که اعتماد به نفس چیست و چگونه می‌توان با فعالیت‌هایی برای کودکان این حس را در آن‌ها تقویت کرد. 

 افزایش اعتماد به نفس در کودکان، هشت فعالیت ساده

اعتماد به نفس چیست؟

در علم روانشناسی، اعتماد به نفس به عنوان ارزیابی ذهنی یک فرد در مورد خودش تعریف می‌شود. به عبارت ساده، اعتماد به نفس آن چیزی است که درباره خود فکر می‌کنیم. بنابراین اینکه کودک شما درباره خودش چه فکر می‌کند چه اهمیتی دارد؟ به هر حال آن‌ها فقط بچه هستند! البته شاید. اما کودک شما روزی بزرگسال می‌شود و اینکه نسبت به خود چه احساسی دارد در تصمیماتش نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کند.
درجه اعتماد به نفس یک کودک می‌تواند بالا یا پایین باشد. کودکان با اعتماد به نفس سالم حس مثبتی نسبت به خود دارند و اطمینان بیشتری دارند، برخلاف کودکان با اعتماد به نفس پایین که می‌تواند تاثیری منفی بر انتخاب‌های آن‌ها در زندگی داشته باشد.
بااینکه درجه اعتماد به نفس ممکن است بر موفقیت کودک در تحصیلات تاثیرگذار باشد یا نباشد، اما در میزان شادی و رضایت آن‌ها بدون شک موثر است.
=
  • ali kavyani

هزینه زایمان در کانادا

دوست دارید بدانید هزینه زایمان در کانادا به چه صورته ؟ این مقاله رو تا انتها بخونید

در کانادا و به طور کل تولد بچه در خاک این کشور، به غیر از فرزندان دیپلمات های خارجی، به طور خودکار جزء شهروندان کانادا حساب می آیند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای دارای حق شهروندیG7 هستند. در ادامه مقاله به چگونگی به دست آوردن شهروندی کانادا از طریق تولد فرزند اشاره شده است.

  • ali kavyani

اگر خود، حس مادر بودن را تجربه نکرده‌اید، در اطرافیانتان مادرانی در دوره نقاهت پس از زایمان را دیده‌اید و از مشکلات روحی و جسمی این دوره تا حدودی باخبرید. روزها و هفته‌های پس از تولد فرزند به همان اندازه که می‌تواند شادی‌آفرین و هیجان‌انگیز باشد، می‌تواند توام با غم و غصه و افسردگی نیز باشد، احساس ناراحتی پس از تولد فرزند به قدری شایع است که بسیاری از افراد آن را تجربه می‌کنند، برای کسانی که به‌تازگی مادر شدن را تجربه کرده‌اند و کسانی که خود را دوست دارند، بسیار مهم است که علائم این نوع افسردگی را بدانند.

افسردگی پس از زایمان یا Baby Blues

حدود یک تا هفت زن پس از زایمان ممکن است دوران افسردگی یا Baby Blues را داشته باشد. در رابطه با علت این اختلال، هنوز کارشناسان به یک نظریه قطعی نرسیده اند، اما معتقدند عوامل هورمونی، بیوشیمیایی، محیطی، روانشناسی و ژنتیک در ایجاد آن دخالت دارند. افسردگی پس از زایمان با علائمی همچون سستی و بیحالی، حس ناخوشایند به زندگی، ناامیدی، داشتن افکار منفی به زندگی، پایین آمدن آستانه تحمل و پرخاشگری، اختلال در خواب (کم خوابی یا پرخوابی)، اختلال در روابط جنسی، اختلال در نوع تغذیه، زود گریه کردن، عدم تمایل به حضور در اجتماع و عدم رعایت نظافت شخصی و عمومی درخانه همراه است.

توجه داشته باشید بروز افسردگی پس از زایمان به ویژگی های شخصیتی افراد و خودآگاهی شان برمی گردد. به این معنی که نگاه فرد به پدیده زایمان چگونه بوده است؟ چه برنامه ریزی برای آینده کرده است؟ میزان تاب و تحمل او در برابر پدیده زایمان چقدر است؟ از نظر شخصیتی منفی گر است یا دید مثبتی به وقایع دارد؟ آیا آستانه تحمل بالایی دارد یا پایین است؟ آیا رابطه خوب و مطلوبی با همسرش دارد یا تنش بین او و شوهرش حکمفرماست؟

افسردگی پس از زایمان یا Baby Blues

بررسی ها نشان داده است  که ۳۸٪ زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان علائم مزمن و طولانی مدت را تجربه می کنند. ۵۰ درصد از زنانی که مراقبت های پزشکی مناسبی دریافت  کردند هم پس از یک سال رو به بهبودی رفتند. این بررسی همچنین نشان داده است که زنانی که هیچ گونه درمان بالینی دریافت نکردند، تا سه سال پس از زایمان همچنان افسرده بودند.

در صورتی که افسردگی پس از زایمان طولانی مدت شده و تشدید پیدا کند، می تواند بر توانایی مادر در انجام کارهای روزمره توجه و مراقبت از کودکتاثیرگذار باشد. با توجه به نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری افسردگی پس از زایمان (CDC)، بیست درصد از مادران جدید یک یا چند علایم افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند.

  • ali kavyani